11. zkouška !!!

24.11.2008 21:51

Další Buffy zkouška na sebe nenachala dlouho čekat. Buffy vykročila do další desítky zkoušek opravdu královsky. 22.11. se na kynologickém cvičišti v kunraticích konaly poslední letošní záchranářské zkoušky, a to ZZP 2 (zkouška sutinového vyhledávání 2. stupně. kde se pohřešuje 5 lidí!!!). Tato zkouška je už na velmi vysoké úrovni a je to no jak to jen řící nejlépe : předstupeň Mistrovství republiky, které se koná dle ZZP3. tato zkouška se řadí mezi vrcholové zkoušky. No s napětím a velkou dávkou optimismu jsem Buffy přihlásila. Tyto zkoušky se konají zhruba 4x ročně, což je málo, když si uvědomíme, že je to pro celou republiku.Začali jsme tedy poctivě trénovat několikrát týdně. Když jsem se v pátek před zkouškama připravovala, zjistila jsem, že Buffy začala hárat. No fajn, řekla jsem si, to potvrzuje fakt, že to jdeme jen ZKUSIT. Zkoušky začaly ve 13:00 hod. Buffy, jelikož hárá, nastupovala všude poslední. No a já jsem jen koukala jak to mají ostatní za sebou a nervozita stoupala. První na co jsme nastoupili, byla poslušnost (zde jsem si dosti věřila, že limit, tedy 70 bodů uděláme), i když 3 dny před zkouškama, byla jedna překážka komplet vyměněna a my neměli možnost si jí zkusit. Buffy nezklamala, ( i když ve středu na posledním tréninku poslušnosti to spíše vypadalo, že sice umíme krásně skákat, ale poslouchat se nám nechce, prostě sranda, ne???). Na konec jsme si odnesli 94 bodů ze 100 a nejlepší poslušnost zkoušek. Ale to nejtěžší nás ještě čekalo. - Vyhledání. Na této zkoušce se hledají 4 osoby pod povrchem země a jedna osoba asi 2 metry vysoko. Opět jsme nastupovali jako poslední, ostatní chodili a nesměli říci počet nalezených, a tak nervozita stoupala. No nic, když jsme konečně přišli na řadu, řekla jsem Buffy, ať ukáže co v ní je a že to jdeme zkusit, a že se na ní nebudu zlobit, když vše nenajde. Přece jen je ještě mladá a nezkušená. Přišli jsem do terénu, Buffy začala s velkým zájmem hledat. Nejdříve začala značit výškový úkryt, ale velmi nejistě. A tak jsem jí odvedla, s tím, že jsem si pamatovala, kde to značí. Doprohledali jsme zbytek sutin, kde Buffy přesvědčivě nalezla 3 osoby. V posledních 5 minutách jsem se rychle vrátila zpět na místo značení výškového úkrytu. Poslala jsem jí tam a říkala jsem si děj se vůle boží. Stačilo aby mi dala najevo, že tam opravdu osoba je, a tak jsem čekala na sebemenší značení (štěkání). Najednou se halou rozeznělo, to známé krásné štěkání, a tak jsem nelenila a nahlásila nález - byla tam!!! Jen co jsem vyšla ze sutin, všichni na mě volali: "tak co?? máš 4 nálezy?? " Já jen s úsměvem řekla ANO!!!. Paní rozhodčí náš společný výkon ohodnotila 128 body ( ze 160). A postoupili jsme do třetí, poslední části zkoušky, kde již jsme věděli, že hledáme jednu osobu. To již Buffy zvládla se vší elegancí a odnesla si 35 bodů ze 40. A hlavně 11. zkoušku, na kterou jsem zatím nejvíce hrdá, jelikož Buffy pracovala opravdu nádherně!!!! Máme ZZP 2 !!!